Digitala hjälpmedel i skolan kan både hjälpa och stjälpa
Publicerad den 18 april 2017
Läs intervjun om potentialen och riskerna med digitala hjälpmedel i skolan. Agneta Gulz, professor och forskare i kognitionsvetenskap vid Lunds universitet, blir intervjuad av Lunds universitets forskningsmagasin Fokus Forskning.
- Det finns en alltför vanlig uppfattning om att det digitala har ett egenvärde för undervisning, men det finns inget pedagogiskt värde i sig i digitala verktyg. Sanningen är att bra digitala lärverktyg kan stödja lärandeprocesser på ett oerhört kraftfullt sätt, dåliga kan tyvärr med lika stor kraft stjälpa lärandet, säger Agneta Gulz.
Läs hela intervjun <link http: www.fokusforskning.lu.se digitala-hjalpmedel-i-skolan-kan-bade-hjalpa-och-stjalpa>här.
2024-11-26
Erik J Olsson höll föredrag i Riksdagen om värdet av akademisk frihet
2024-11-26
Valentina Fantasia tilldelas stipendium ur Inga och John Hain stiftelse för vetenskaplig humanistisk forskning
2024-11-08
Erik Persson i Filosofiska podden: Är vi ensamma i rymden, eller?
2024-11-07
Erik J Olsson i Utbildningsradion: "Filterbubblor skapas av våra hjärnor"
2024-10-29
Hon visar barn en väg in i matematikens värld