"Mycket hjärna" om när läromedel blir digitala
Publicerad den 29 oktober 2019
Senaste avsnittet av podden Mycket hjärna handlar om skillnaderna mellan digitala och icke-digitala läromedel. När blir det relevant att använda läromedel digitalt och vad gör det för skillnad i undervisningen?Finns det situationer när digitala läromedel är mer effektiva än att använda exempelvis en bok, penna och papper?
Detta är det första av flera planerade avsnitt på temat “Digitalt lärande” i Mycket Hjärna.
<link https: soundcloud.com user-929025103-345680994 nar-laromedel-blir-digitala external-link-new-window>Lyssna på podden här.
2024-10-28
Jean Nicod-priset till Peter Gärdenfors
2024-10-01
Agneta Gulz intervjuas i Vi lärare om vetenskapligt belagda metoder för att lära barn att läsa
2024-09-20
SOPhiA Best paper Award till Elsa Magnell
2024-09-16
AI saknar förnuft – därför kan programmen inte tänka
2024-09-12
The More Who Die, the Less We Care – öppen föreläsning med Paul Slovic