Tekniken kan minska kunskapsglappet
Publicerad den 8 januari 2014
Debattartikel i Huvudstadsbladet av Björn Sjödén, doktorand vid LUCS, Filosofiska institutionen:
"Tekniken kan frigöra resurser till det människan gör bäst, som att peka på samband, fördjupa, engagera, stödja och ge mening åt kunskapen. Vägen dit går genom att lyfta in mer av det eleverna redan gör på fritiden – på datorer, mobiler och pekplattor – i ett sammanhang som sätter den pedagogiska utvecklingen i samklang med den tekniska."
<link http: www.lucs.lu.se wp-content uploads sjoden_newspaper_2013.pdf i huvudstadsbladet av björn>Läs artikeln här.
2024-11-26
Erik J Olsson höll föredrag i Riksdagen om värdet av akademisk frihet
2024-11-26
Valentina Fantasia tilldelas stipendium ur Inga och John Hain stiftelse för vetenskaplig humanistisk forskning
2024-11-08
Erik Persson i Filosofiska podden: Är vi ensamma i rymden, eller?
2024-11-07
Erik J Olsson i Utbildningsradion: "Filterbubblor skapas av våra hjärnor"
2024-10-29
Hon visar barn en väg in i matematikens värld