Tekniken kan minska kunskapsglappet
Publicerad den 8 januari 2014
Debattartikel i Huvudstadsbladet av Björn Sjödén, doktorand vid LUCS, Filosofiska institutionen:
"Tekniken kan frigöra resurser till det människan gör bäst, som att peka på samband, fördjupa, engagera, stödja och ge mening åt kunskapen. Vägen dit går genom att lyfta in mer av det eleverna redan gör på fritiden – på datorer, mobiler och pekplattor – i ett sammanhang som sätter den pedagogiska utvecklingen i samklang med den tekniska."
<link http: www.lucs.lu.se wp-content uploads sjoden_newspaper_2013.pdf i huvudstadsbladet av björn>Läs artikeln här.
2025-04-23
Erik Persson i Filosofiska podden: Vad är liv?
2025-04-22
Betty Tärning Sveriges Radio om att läsa eller lyssna
2025-04-16
Robert Brandom är årets Pufendorf-föreläsare
2025-03-28
Jakob Stenseke i Filosofiska podden om moraliska robotar och artificiell empati
2025-03-26
Agneta Gulz intervjuas i Skolporten och Vi lärare