Publications
Book chapters (page 16 of 18)
- Sahlin, N.-E. (2004). Informational economy and creativity. In Stadler, F. (Ed.) Induction and Deduction in the Sciences (pp. 247-249). Springer.
- Balkenius, C. (2003). Cognitive processes in contextual cueing. In Schmalhofer, F., Young, R. & Katz, G. (Eds.) Proceedings of the European Cognitive Science Conference 2003. Lawrence Erlbaum Associates.
- Brax, D. (2003). The Intrinsic Value of Pleasure Experiences. In Rabinowicz, W. & Rönnow-Rasmussen, T. (Eds.) Patterns of Value - Essays on Formal Axiology and Value Analysis,.
- Brinck, I. (2003). Att se, skapa och förstå konst. In Eriksson, Y. & Göthlund, A. (Eds.) Från modernism till samtidskonst. Svenska kvinnliga konstnärer (pp. 155-172). Bokförlaget Signum.
- Brinck, I. (2003). Evaluation and testing in creativity. In Rojszczak, A., Cachro, J. & Kurczewski, G. (Eds.) Philosophical Dimensions of Logic and Science. Selected contributed papers from the 11th International Congress of Logic, Methodology, and Philosophy of Science, (pp. 331-344), 320. Springer.
- Brännmark, J. (2003). Passing the Buck: On Reasons and Values. In Rabonowicz, W. & Rönnow-Rasmussen, T. (Eds.) Patterns of Value - Essays on Formal Axiology and Value Analysis.
- Egonsson, D. (2003). Can Intrinsic and Final Preferences be Irrational?. In Rabinowicz, W. & Rönnow-Rasmussen, T. (Eds.) Patterns of Value Value - Essays on Formal Axiology and Value Analysis,.
- Hansson, B. (2003). A dialogue concerning the usefulness of the social sciences. In Hansson, B. (Ed.) Individual and Structural Determinants of Environmental Practice.
- Holmqvist, K., Holsanova, J., Barthelson, M. & Lundqvist, D. (2003). Reading or scanning? A study of newspaper and net paper reading. In In Hyönä, J. R. & Deubel, H. (Eds.) The mind's eye: cognitive and applied aspects of eye movement research (pp. 657-670). Elsevier.
- Holsanova, J., Rahm, H. & Holmqvist, K. (2003). Tidningarna och läsbarheten. In Delsing, L. O. (Ed.) Grammatik i fokus : Festskrift för Christer Platzack. Institutionen för nordiska språk, Lunds universitet,.
- Höög, V. (2003). Idéhistoria och den klassiska bildningstraditionen. Reflektioner över humanioras framtid i det senmoderna samhället. In Arntzen, S. & Christensen, O. M. (Eds.) Hvor kommer idéhistorien fra? (pp. 121-136). Höjskoleförlaget.
- Olsson, E. J. (2003). The Epistemology of Keith Lehrer. In Olsson, E. (Ed.) The Epistemology of Keith Lehrer. Springer.
- Rabinowicz, W. & Arrhenius, G. (2003). On Millian Discontinuities. In Rabinowicz, W. & Rønnow-Rasmussen, T. (Eds.) Patterns of Value - Essays on Formal Axiology and Value Analysis (pp. 1-8), 1. Department of Philosophy, Lund University.
- Rønnow-Rasmussen, T. (2003). Subjectivism and Objectivism. In Rabinowicz, W. & Rønnow-Rasmussen, T. (Eds.) Patterns of Value; Essays on Formal Axiology and Value Analysis, 1. Department of Philosophy, Lund University.
- Sahlin, N.-E. (2003). Kunskapsluckor och riskhantering. In Ståhlbom, G. & Johansson, B. (Eds.) Människan inomhus: Perspektiv på vår tids inneliv (pp. 307-326).
- Zücker Björne, P. & Balkenius, C. (2003). Autism as an attentional disorder. Proceedings of the XIth European Conference on Developmental Psychology.
- Brinck, I. (2002). Världen om 30 år? Ett globalt perspektiv. In Loft, M. & Ramdell, B. (Eds.) Next? Framtidens produkter och tjänster (pp. 32-42). Stiftelsen Svensk Industridesign och Form/Design Center, Malmö.
- Gärdenfors, P. (2002). La révision des croyances et le test de Ramsey pour les conditionnels. In Livet, P. (Ed.) Révision des croyances (pp. 31-43). Hermes Sciences.
- Gärdenfors, P. (2002). Les sciences cognitives: des ordinateurs et des fourmilières comme modèles de la pensée. Les sciences sociales dans le monde, 362-375. UNESCO Publishing.
- Persson, J. (2002). De förbisedda objektsaspekterna av risk. In Boholm, ?., Hansson, S. O., Persson, J. & Peterson, M. (Eds.) Osäkerhetens horisonter (pp. 15-28). Bokförlaget Nya Doxa.
- Persson, J. (2002). Myran, spindeln och den personligt erövrade kunskapen. In Franck, O. (Ed.) Unga filosofer : antologi för gymnasiet. Natur och kultur.
- Rabinowicz, W. (2002). Kripke on Psychophysical Identity. In Lindström, S. & Sundström, P. (Eds.) Physicalism, Consciousness and Modality - Essays in the Philosophy of Mind.
- Sahlin, N.-E. (2002). Kreativa universitet?. In Stenborg, E. (Ed.) Den gode läraren och det goda lärosätet. Växjö University Press.
- Gärdenfors, P. (2001). Att förstå är att se mönster : IT som hjälpmedel för visualisering,simulering och vägledning. Rapport, IT i skolan - mirakelmedicin eller sockerpiller?, 21-25. IT-kommissionen.
- Gärdenfors, P. (2001). Konsten att luras: Evolutionära aspekter av bedrägeri. Kungliga Humanistiska Vetenskapssamfundets i Lund Årsberättelse, 19-35.