Sökresultat
Filtrera
Filtyp
Din sökning på "kognition" gav 1597 sökträffar
Research projects
Research at Malmö Theatre Academy covers all forms of performing arts learning.Here you will find our previous research projects, as well as the Artistic Development projects carried out by the educators at Malmö Theater Academy, so-called KU projects. The Politicised Body in Times of Conflict and Crisis Sofie Lebech Handlingarnas sken: om litterär slitning i det dramatiska Annika Nyman Pedagogie
https://www.thm.lu.se/en/research-1/research-projects - 2025-05-01
Psyd52 litteratur ht14
Ljud och ljus för lyssning och lärdom
No title
Hvis man vil forstå, hvad det vil sige at være menneske, kommer man ikke uden om at beskæftige sig med den menneskelige bevidsthed. Det er den, der gør os til den, vi hver især er, og der er den, som gør, at mennesker har udviklet alt lige fra redskaber og maskiner til kunst og videnskabelige teorier. Det er bevidstheden, der gør, at nogle ting er vigtige for os, at vi har drømme og håb. Når vi pr
Det digitala samhället
Hur påverkar digitaliseringen individen och världen? Långsiktigt och kortsiktigt? Och vad får den för konsekvenser för de som står utanför den digitala utvecklingen? Många samhällsvetare intresserar sig för hur den påverkar människan och hur den kan göras på ett hållbart sätt. Foto: Unsplash Digitaliseringen påverkar samhället på alla plan. På ett decennium har så gott som alla samhällsfunktioner
https://www.sam.lu.se/forskning/det-digitala-samhallet - 2025-05-01
Organisationsschema2021
Organisationsschema INSTITUTIONEN FÖR PSYKOLOGI Kursansvariga Lärarlag Administration Studie- vägledning Institutionsstyrelsen Prefekt/biträdande prefekt Ledningsråd Ekonomi HR PSP PST FK BVP IM FoU Terapi- mottagning Studierektor Studierektor Studierektor Studierektor Verksamhetschef Ledningsgrupp AdministrationAdministration Programansvarig Kursansvariga Lärarlag Administration Kursansvariga Lär
https://www.psy.lu.se/sites/psy.lu.se/files/2021-12/Organisationsschema2021.pdf - 2025-05-02
Forskningsavdelningar
"THE AUDIENCE DOES ALL THE WORK" En kognitiv studie av åskådares filmförståelse
Litteraturlista KOGP06 - VT24
Seniora forskningsprojekt
Psyd52 kursplan ht14
Kursguide - Course Syllabus • • • • Fastställande Kursplanen är fastställd av Styrelsen vid institutionen för psykologi 2014-03-11 att gälla från och med 2014-09-01, höstterminen 2014. Allmänna uppgifter Kursen ges som fristående kurs på grundnivå och kan ingå i kandidatexamen med psykologi som huvudämne. Undervisningen sker huvudsakligen på svenska. Vid tillräckligt antal internationella studente
https://www.psy.lu.se/sites/psy.lu.se/files/psyd52_kursplan_ht14.pdf - 2025-05-02
How many airplanes must a reader tolerate?
Variationskort för universell utformning
Litteraturlista KOGP10 - HT24
Möt en alumn: Moa Nilsson
Scaffolding attention and perseverance skills in a diverse population of preschool children in Sweden
In two interventions, 139 and 52 preschool children, age 4–6, from low-SES communities in Sweden, used a play-&-learn game in early mathematics for 10 weeks, about 20 min at a time. 50 % of the participating children were Swedish second language speakers with low language proficiency and about 20 % had learning vulnerabilities in the form of developmental language disorders and neurocognitive
Så skapar "vi" ett "dom"
Artikel om kognitionsforskning och hur två forskare studerar grupptillhörighet i samtal och annan interaktion.
A tale about facts and opinions : The impact of a drama intervention on middle-school students´ information literacy
Today, huge amounts of data are produced, collected, and presented in all kinds of contexts. The ability to critically examine and evaluate information and arguments in relation to empirical evidence is often referred to as information literacy. It is of utmost importance that students are adequately scaffolded to develop this ability, to be able to become democratic citizens. The study presented
The Effect of Background Noise, Bilingualism, Socioeconomic Status, and Cognitive Functioning on Primary School Children's Narrative Listening Comprehension
PURPOSE: This study focuses on 7- to 9-year-old children attending primary school in Swedish areas of low socioeconomic status, where most children's school language is their second language. The aim was to better understand what factors influence these children's narrative listening comprehension both in an ideal listening condition (in quiet) and for the primary school classroom, a typical liste